Alle skal have en blog. De er så hotte lige nu. Derfor skriver jeg også på det indiske net. Herunder er tekster, som jeg i dette nu synes er relevante for et eller andet.

Tuesday, December 26, 2006

Mit Band i Bunkeren

Det er Rasmus på billedet. Rasmus og bunkeren.
For et stykke tid siden, spurgte trommeslageren Rasmus, om vi ikke skulle prøve at indspille noget af det musik, vi spiller. Det var til en normal øver, bortset fra at vi var halvdelen af bandet. Nu er Mit Band ret stort, så halvdelen af bandet betyder fire personer. Vi spiller i en kuppelformet bunker, som vi har lydisoleret med 60x60 cm plader. Den ligner lidt computeren Cerebro fra X-Men filmene. Lyden er blevet fin, og vi satte en mikrofon midt imellem guitarforstærkeren og en af højttalerne.

Det var bare en stille og rolig øver, vi var ikke specielt tændte på at optage, og vi jammede bare løs. Med de forbehold synes jeg egentlig at det blev ok. Men check det selv ud og giv lyd. Konstruktiv kritik modtages med kyshånd.

Musikken ligger her. Det er en fil på ca. 8.3 Mb. Den varer 18 minutters tid, og der er fire numre på, alle fra den stille del af vores repetoire. Vi laver nogle fejl rundt omkring, og det skal man se bort fra. Men for hvad det er, synes jeg det er ok.

Guitar: Rasmus Quistgaard
Piano: Søren Deleuran
Kor: Juliane Mikkelsen
Sang: Jesper Bruun

3 comments:

Anonymous said...

Hey der. God lyd i har på det take. Og det øvelokale ser dælme najs ud. Er i de eneste i den bunker?
jeg står og mangler noget øvelokalehejs så hvis du har et tip til det vil jeg gerne høre how :-)

og godt nytår

/Monica

Jesper Bruun said...

Vi fik det vistnok ved at snakke med en eller anden kommunal afdeling. Kan det være brandmyndighederne? Jeg hører lige Sune ad, men det var noget med at komme på venteliste, og så gik der et halvt år, inden der var bonus.

Anyways, bunkeren deles af Mit Band og heftigrockbandet Amanda.

Og tak for lydrosen..

Anonymous said...

Hey det ser sgu godt ud det lokale -det lyder også overraskende godt for
sådan et beton helvede! lækre sager!
Hvad er det for nogle plader I isolerede med? hvor kan man få fat i dem? Det ser ud til at man kan sætte dem op med et enkelt hul hvilket jo er brilliant.

Jaja, men held og lykke (og på forhånd tak)