Alle skal have en blog. De er så hotte lige nu. Derfor skriver jeg også på det indiske net. Herunder er tekster, som jeg i dette nu synes er relevante for et eller andet.

Saturday, October 06, 2007

Måske får jeg tid en gang

Jeg gik i gang med at skrive speciale her i sommers. Nu om dage involverer det en kontrakt, og jeg husker ikke så meget om hvad der stod i den. Men det involverede en korsvej og nedgravning af nogle af mine personlige småting. Nåh, ja og en pæn dame med gule, lysende øjne. Det tager jeg ikke så tungt, hvor galt kan det gå?

Men ifølge kontrakten skal jeg indlevere nogle livstegn engang i mellem, og der står på den, at jeg er færdig med specialet 26/7 2008. Alt efter hvor krævende skidtet viser sig at være, kan det være at jeg når at tage de par fag jeg er bagud, før jeg forsvarer. I givet fald kan jeg tituleres Hans Kandidathed den dag.

Indtil da er jeg bygget af travlhed. Jeg er jo i den vederstyggelige situation, at jeg ikke alene er løbet tør for SU, jeg skal også betale en betragtelig del af den tilbage. Jeg var jo så rig, så rig (hvornår ved jeg ikke) og tjente så mange for mange penge, at ca. 1000 kr. om måneden går tilbage til SU-styrelsen. Til mine dages ende. Det får man jo ikke mad på bordet af, eller et sted at bo, så jeg er afhængig af mit arbejde ved siden af specialet.

Det er studierelevant arbejde, og jeg kan bruge mit arbejde som inspiration til specialet og omvendt. Hurra for det.

Nej, liverollespil! Nej! Eller måske!!
Desværre har det sin pris på hobbyfronten. Jeg må lade være med at deltage og arrangere liverollespil så længe specialehelvedet kører. Det er jo ærgerligt, alt den stund, at det jo er pissesjovt at lave. Men det kan jo være, at et speciale i hvordan man lærer fysik på nye og spændende måder, kan bane vejen for en karriere i at lave rollespil.

Hvem ved? På den anden side virker det som om, at al den tid jeg har investeret i at lave og deltage i liverollespilsprojekter har betalt sig. Jeg er simpelthen blevet mere kompetent til projektarbejde af at lave ... projektarbejde. I øjeblikket lader det sig vise på den måde jeg håndterer mit speciale, men også nogle af de fag jeg har haft her på det sidste har båret præg af de ekstra levels jeg åbenbart har fået inden for projektarbejde. (Altså ekstra levels i forhold til, hvad jeg ville have haft uden).

Resten af verden
Den ser jeg ikke helt nok til. Jeg har anskaffet mig en fantastisk dejlig kæreste (postordrefirmaer kan så meget disse dage..), og mellem hende, studiet og arbejdet er der ikke ret meget tid til andet end meget fastlagte og velplanlagte aktiviteter. Og selv disse må til tider vige for dejlig kæreste, studiet og arbejdet.

Dixi.

No comments: