Alle skal have en blog. De er så hotte lige nu. Derfor skriver jeg også på det indiske net. Herunder er tekster, som jeg i dette nu synes er relevante for et eller andet.

Tuesday, October 23, 2007

Argh, hvad fanden er nu det?

Et lille intermezzo, inden jeg fortsætter The Berlin Diaries.

I starten prøvede jeg at at ignorere beskederne i min indboks. FaceBook, siger du? Arj, ikke endnu een af de der networking værktøjer. Jeg er på linkedIn, er det ikke godt nok?

Men det var det ikke! Stille og roligt voksede mængden af invitationer fra folk. Det var mine venner - de fleste af dem - men nu ville de altså gerne have det på skrift. Eller på internettet. Jeg ved ikke om det er fordi folk er bange for at spørge mig i virkeligheden, eller hvad fa'en det er.

Nu er jeg så på FaceBook, hvor man kan skrive på hinandens væg & invitere til quizzer og spil af forskellig art. Man kan sammenligne sig med hinanden og andre på forskellig vis, og hurra for det. Hvorfor det ikke er nok med LinkedIn, instant messengers, e-mail og blogs ved jeg ikke rigtigt, men jeg har da fået kontakt til et par venner, jeg ikke har set i et stykke tid.

Nåh, ja, og på min profil blev jeg bedt om at vælge, om jeg var i et forhold og i så fald hvilket. Så jeg skrev, at jeg var i et forhold med min kæreste (farmaceuten fra The Berlin Diaries), og jeg angav hendes navn. Her viser det sig, at FaceBook også har en psykologisk funktion.
En slags realitycheck, om man vil.

Efter at have tastet kærestens navn ind, skrev FaceBook til mig, at der nu ville blive sendt en besked til farmaceuten, så hun kunne bekræfte, om det nu var rigtigt. For man skal jo ikke gå her og være delusional. Tænk hvis hun ikke var enig, og jeg bare gik i min egen verden? FaceBook skal nok minde mig om, hvad der er rigtigt.

Anyways, hun har ikke svaret endnu, så det kan jo være, at vi ikke længere er kærester. I så fald ville det være en ny og spændende måde at dumpe på. Arj, havde vi en aftale? Jamen har du ikke set på din profil, at vi ikke er kærester længere? Det ændrede jeg altså i går.

Det giver jo også helt nye muligheder for at lave kærestebreve og den slags. I stedet for det klassiske sæt kryds i ja/nej/måske, kan man jo bare sende en invitation. Så spørger robotten: Er du kæreste med *navn*? Sæt kryds i ja/nej/måske!

Jeg undrer mig også over, hvad der ville være sket, hvis der er et mismatch mellem seksualiteten på to folk, der er in relationship, engaged eller married. Altså hvis jeg var til mænd, og farmaceuten også var det. Ville robotten så sige: Invalid request! You're gay. Your 'spouse' is no man. Does not compute. Change sexual preferences!


Hvad ved jeg?

3 comments:

Anonymous said...

Skøre unge!
Men din request er accepteret. Jeg vil stadig gerne være din kæreste.

Farmaceuten fra The Berlin Diaries

Jesper Bruun said...

Woohoo!

Støtt said...

Damn! heldig der Doktor Bruun ;)
gief more updates på din blog.

Martin
/MEV